Dear Readers , Welcome To ZieZieQ's Official Blog . Do Respect Me As The Owner . You Follow Me , I Will Follow You Back . Mind Your Manners And Your Words . Thank You And Enjoy Reading

Ikut !

Saturday, June 18, 2011

ABAH ! :)

assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera .

sempena HARI BAPA dan HARI ULANGTAHUN KELAHIRAN bapa saya ,
encik HAMIDON BIN SEMAHON .
jadi saya menghasilkan sebuah entry tentang ABAH :')
semua orang ada ABAH .
ada yang panggil AYAH, PAPA, DADDY, WALID dan berbagai panggilan lagi .
tapi ABAH tetap 1 tiada duanya kan ?
tanpa insan bergelar ABAH , siapalah saya di muka bumi ini .
siapalah PERDANA MENTERI pada waktu ini , siapalah PENSYARAH pada hari ini .
tanpa ABAH , siapalah DOKTOR , siapalah AHLI POLITIK .
ABAH insan yang penting selepas IBU , kan ?
ABAH walaupun bermuka garang , namun hatinya lembut .

apakah kita tahu , saat kita bersuka ria . abah menangis memikirkan masa depan kita .
saat kita ulangkaji , abah mencari duit sana sini untuk menyekolahkan kita .
apa kita tahu , susah payah abah mencari sesuap nasi untuk kita .
apa kita tahu , betapa risaunya abah saat kita kecewa dengan keputusan exam kita sendiri .
apa kita tahu , betapa runsingnya abah dengan perangai kita selepas kita bercouple .
apa kita tahu semua itu ? apa kita paham apa yang abah rasa . sedarkah kita ?
saat kita bersama rakan , abah risau andai kita tersilap memilih kawan .
saat kita tetap dengan keputusan kita yang abah tak suka , abah risau andai kita tersilap langkah .
pernah tak sekali , kita fikir semua itu ?

ada yang pernah cakap , abah tak sayangkan dia .
sebab abah selalu marah dia . tapi , tahu tak ?
betapa sakitnya perasaan abah sewaktu marah kita .
abah selalu pukul kita kalau kita buat salah .
tahu kah kita abah menangis di malam hari memikirkan kesakitan itu .
sedar ke kita semua , anak anak abah masa ini ?
abah berhempas pulas , mencari rezeki untuk kita makan . rezeki HALAL !
hanya dengan lulusan SPM sahaja , abah mencari kerja sana sini .
hanya untuk menyekolahkan kita .
walaupun abah saya ada ijazah , saya tahu abah masih perit untuk membesarkan 6 orang anaknya ini .
walaupun abah seorang guru , saya tahu abah masih sulit untuk memberi kesenangan kepada 6 orang anaknya ini .
walaupun abah saya bergaji 4 angka , saya tahu masih sukar untuk abah memenuhi permintaan 6 orang anaknya ini .
besarnya pengorbanan seorang ABAH :')


abah , pengorbanan abah tetap saya ingat .
pengorbanan saya amat hargai .
pengorbanan abah saya sanjungi .
abah kan abah :')
abah , terima kasih untuk segalanya yang abah beri .
terima kasih untuk segala susah payah abah membesarkan saya ,
terima kasih untuk jerih perih abah menyekolahkan saya .
terima untuk segala pengorbanan abah .
saya minta maaf sebab selalu susahkan abah . saya minta maaf sebab selalu kecewakan abah .
saya minta maaf sebab buat abah malu . saya minta buat abah marah .
saya minta maaf untuk semuanya abah ! :')
last word ,
I LOVE YOU MORE THAN WORDS , ABAH ^^

i LOVE them ! <3

SELAMAT HARI ABAH , AND HAPPY 55th BIRTHDAY, ABAH ! :)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...