Dear Readers , Welcome To ZieZieQ's Official Blog . Do Respect Me As The Owner . You Follow Me , I Will Follow You Back . Mind Your Manners And Your Words . Thank You And Enjoy Reading

Ikut !

Saturday, August 6, 2011

Bazaar Ramadhan . Good Or Not ?

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera .

kita terus pergi pada topik tanpa perlu mukadimah yea ?
sebab banyak benda perlu diselesaikan . hiho -,-'
Bazaar Ramadhan ? apa yang seronok ? apa yang tak ?
baiklah disini aku nak bagitahu . apa yang aku suka pasal bazaar ramadhan , apa yang aku tak suka .
err , ni pendapat aku lah . tak tahu lah bagi kau orang kan ?

yang seronoknya , kat bazaar ramadhan ada jual SATA .
tak tahu apa itu sata ? sejenis makanan yang dijual di pantai timur .
isinya ikan . sedap sungguh ! pantang nampak sata , aku pasti beli .
paling best kalau pergi mersing sebab kat sana ada jual .
besar besar , isi mantap . yang penting harga murah :)
ni lah SATA . enak ! *sumber dari google*

lepastuh , kat bazaar ramadhan ni .
boleh jadi tempat macam jejak kasih .
bayangkan , kita jalan jalan dengan family .
tiba tiba terserempak dengan kawan sekolah dulu dulu .
atau mungkin cinta lama kawan baik time kecik kecik .
mulalah kita , "hoi" sana "hoi" sini . lepastuh chow .
HAHA *itu yang aku buat*

TAPI ! err , tegas yea disni .
ada sesetengah bazaar ramadhan ni ,
kawasan nya luas . memang boleh lah kalau takat motor nak berhenti depan gerai gerai .
SESUKA HATI -,-'
boleh tak aku nak cakap , penunggangnya menyusahkan orang lain .
nak elakkan dia satu hal , takut terkena ekzos panas lagi .
psssst , orang lain puasa juga . larat je jalan kaki .
aku tengok , nenek tua pun relax je jalan kaki .
kau yang muda , sihat walafiat , takkan tak boleh jalan sikit kot .
parking ? motor lah paling senang parking . celah mana pun dia boleh selit kan .
aik , selama ni boleh je menyelit . sekarang tak boleh dah ? okay fine .

dan ada juga bazaar yang tak sistematik .
gerai gerai di kedua belah kanan dan kiri .
tokey gerai p bubuh gerai dia , depan sangat sehingga menyempitkan keadaan .
even nak jalan macam pun tengah tunggu turn nak ambil sign harry potter .
pfft . tak suka sesak -,-'
dah tuh , terlaga sana terlaga sini .
dan ada pihak yang ambil kesempatan pula .
maaf yea , sekarang bulan puasa .
berahgak lah sikit kan -,-'

apa apa pun , bazaar ramadhan tetap best .
sebab berjaya membuatkan manusia jadi lupa diri -,-'
beli banyak banyak macam bazaar tuh pesta makanan .
hiho~
tapi tadi nafsu aku sikit pun tak terjejas .
sebab rimas dan ramas merengas HAHA
tak terjejas pun , berplastik plastik bawak balik -,-'

okay lah . sampai sini dulu .
daa~ ^^

p/s : vlog AmanWan best ! video dia kreatif oh :) *sedang promote*


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...