Dear Readers , Welcome To ZieZieQ's Official Blog . Do Respect Me As The Owner . You Follow Me , I Will Follow You Back . Mind Your Manners And Your Words . Thank You And Enjoy Reading

Ikut !

Monday, September 5, 2011

Kesan Buruk Akibat Cuti

assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera.

see, aku dah tukar layout semua sebab BAPAK GULA (abah aku) tertengok blog aku lantas dia kata, "kenapa guna warna dan tulisan yang menyakitkan mata orang?" okay aku kena lagi. aku mengalah sebab bapak gula aku cikgu seni .jadi dia lebih mahir. yeah, header chomot pun dah ditukar. danbo je masih kekal di tempat asal. abaikan muka aku yang konon jadi photographer tp gmbr semua penyet -.-' pfft~

saje semak letak gmbar nih . kbai~

kesan buruk akibat cuti ? banyak bro . aku sendiri alaminya apatah lagi cuti raya kan . memang ramai tak puas hati lah . kenapa ? korang tanya aku kenapa ? *kenapa aku suka cakap sorang sorang padahal aku tahu korang tak tanya pun kan ?* aku pun tak tahu . kdiam~ sebenarnya sekarang ni aku kat library konon nak buat kerja padahal sibuk online dan main cafe life . pfft~

  •  Perasaan malas untuk ke kelas sudah berleluasa . aku nak cakap , korang tipu kalau korang cakap korang teruja nak g kelas lepas cuti yang panjang . baik korang ngaku je lah . sebab aku rasa benda yang sama sekarang ni . aku malas je nak g kelas tp memikirkan masa depan , aku rela pergi kelas . dah aku merapu . bila dah biasa buat benda yang tak biasa , benda yang biasa buat pun jadi tak biasa . korang paham kan ?
  • Asyik terbayang bayang rumah je. bayangkan tengok tibi, tidur bawah ketiak ibu, makan masakan sedap sedap, bapak gula bawa ke sana ke mari, gaduh dengan siblings sampai bengkak mata (menangis) dan macam macam lagi lah. kan kan kan ? lepastu mula lah mengeluh huu sana huu sini~ ohh manusia memamg mcm ni~
  • Tidur lambat tp bangun tanak awal. okay itu memang dah jadi kebiasaan. pasang alarm pun tak guna sebab bunyi alarm memekak mekak lagu Dynamite , aku terus tekan button stop lepastuh terbongkang balik memang tak senonoh anak dara sekarang. kenapa Dynamite ? aku pun tak tahu kenapa~ ulalalalalala :3
  • masa makan dah terabur padahal sama je time cuti pun terabur jugak sebab time cuti asyik makan tak henti henti sebab bapak gula dan mak gula bekalkan makanan untuk sepanjang cuti tak henti henti. okay diam dan aku rasa memang berat aku dah makin naik dan naik tp sekarang aku lapar tp tak boleh makan sebab sakit perut . sedih sekejap eh tak bukan sekejap tp lama . wuu wuu~
dah penat nak perah otak fikir ayat songsang ayat pasif ayat aktif ayat kerja ayat suruh semua . ahh kenapalah time kelas BM dulu aku selalu berangan aku jadi cikgu BM. sekarang tak layak dah jadi cikgu BM wuuu sedih . ehhh sudahlah merapu malah pendek je entry ni. pernah ke entry panjang dalam blog ni ? aku bukan apa , kesian sesiapa yang baca blog aku sebab kena baca ayat panjang panjang *alasan*

ohh ohh aku lupa aku lupa ! hari tu kawan aku ajar aku makan Hot & Roll . okay sangat sehdap sebab BP sekarang makin maju semua kedai makan dah ada . even DOMINO's Pizza pun dah ada okay aku tahu memang ketinggalan tp bagi PENCINTA MAKANAN mcm aku , memang aku rasa mcm teruja gila sebab dah ada semua tuh . errr makin lapar -.-'

ni bukan aku amek pic tp aku curi dari google dan dari blogger fehmes Liyana Lunyai . Paratha BBQ chicken sehdap ! Crispy Chicken & Cheese pun sehdap . aww sedapnya ! nak lg -.-' ni pun tergolong dalam salah satu kesan buruk akibat cuti ya :p

okay lah . kbai~ pfft ^^,


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...