Dear Readers , Welcome To ZieZieQ's Official Blog . Do Respect Me As The Owner . You Follow Me , I Will Follow You Back . Mind Your Manners And Your Words . Thank You And Enjoy Reading

Ikut !

Friday, September 23, 2011

Sudah Berakhir ?

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera .

aku sebenarnya tak suka tengok jumlah post aku lagi banyak dari followers aku . sebab tuh aku jarang update . okay boleh terima tak alasan ni ? baik terima cepat ! argh bosan o.O ! ada orang kata tumblr lagi best dari blogger . yeke ? nak jugak try tumblr tp aku tak tahu kenapa mcm berat hati je nak create tumblr . almaklumlah , blog pun jarang jarang update . demmmmm . time aku taip ni , aku sorang sorang . siapa nak temankan akuuuuuuuu ?!

sekarang semua bising pasal facebook punya interface yang baru . dah ala ala twitter cuma tak sama . well , aku tergolong dalam salah seorang yang condemn juga tp bila difikirkan balik , kenapa perlu condemn ? macam ni , korang condemn macam mana pun , korang tetap jadi pengguna facebook tegar ! walaupun facebook dah takde privacy . but, face the truth . IT IS A SOCIAL NETWORK lah brader . kalau nak privacy , nyahkan saje facebook tuh . baik tak payah panggil social network kalau semua nak private . betul tak ? baik korang cakap betul ! hahahaha *kesan bosan*

next aku nak persoalkan tentang manusia zaman ini . atau lebih tepat lagi bagi muslim muslimat . aku tahu aku takde baik mana . cuma aku pelik bila seorang ni , dia tak bertudung then dia cakap mcm ni , "eleh budak tuh bertudung tapi mulut cam *^%^%*&*& baik tak payah" dan "tak semua orang bertudung tu baik" . okay apa yang aku nak sampaikan adalah ini sebenarnya , MENUTUP AURAT SATU KEWAJIPAN . sekurang-kurangnya , dia dah terlepas satu dosa iaitu dengan menutup auratnya . tidak ada lah seksaan di neraka nanti kerana tidak bertudung . aku nak cakap banyak pun tak boleh sebab aku pernah cakap benda yang sama . cuma kita menginsafi diri dan kita sendiri sedar . ya , aku sedar lepas terbaca satu kome hamba ALLAH ni . alhamdulillah :)

bertudung sebab fashion ? niat pun dah salah brader . setiap benda yang kita lakukan ada lah bermula dari nawaitu kita. kita niat baik, insyaAllah baiklah kan ? kalau niat dah tak betul , mcm mana nak dapat kebaikannya ? memang , kalau niat sahaja tanpa buat kita tak dapat dosa . lihat , betapa mudahnya ISLAM . hanya dengan niat baik kita dapat satu pahala . tapi kalau dah niat pakai tudung tuh bukan atas sebab ALLAH S.W.T , fikir balik wahai sahabat . kita hanya takut padaNYA . segala apa yang kita lakukan hanya untukNYA . jangan jadi hamba fashion semata :)

tidak semestinya menutup aurat itu membataskan pemakaian . jangan kata bertudung labuh tidak boleh memakai blous . jangan kata bertudung labuh tidak boleh bergaya . anda silap ya sahabat . begini , berfashion adalah tidak salah asalkan masih berlandaskan hukum agama kita iaitu ISLAM . mudah sahaja ISLAM ini jika dihayati . tidak percaya ? dekatkanlah diri denganNYA . mohon petunjukNYA . insyaALLAH :)

dunia akhir zaman . kita mengata orang sedangkan diri sendiri masih tidak sempurna amal . dalam diam kita melakukan dosa tanpa kita sedar . kadangkala kejujuran itu mendatangkan riak . berhati hati dalam memilih perkataan yang ingin dilontarkan . berkawan selagi kita boleh dan jangan pernah hapuskan kepercayaan kawan kita pada kita . hidup tak sentiasa gembira . hidup tak sentiasa bahagia . sekali kita diuji , insyaALLAH besar kurniaanNYA :) insyaAllah .

eh , nampak sangat dah lari tajuk . cuma nak beritahu , SEMESTER 3 sudah berlalu . hnya tinggal final exam . so , wish me luck . cuak cuak cuak ! tapi , kita kena yakin kan ? all the best sahabat seperjuanganku~ ^^,

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...