Dear Readers , Welcome To ZieZieQ's Official Blog . Do Respect Me As The Owner . You Follow Me , I Will Follow You Back . Mind Your Manners And Your Words . Thank You And Enjoy Reading

Ikut !

Monday, October 17, 2011

bila dah namanya manusia .

assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera .

wah , lama tak menaip . err , last entry 8oct sekarang 18oct . alahai 10 hari je apalah sangat kan . muehehehe . so , what's up ? semua okay ? bagus lah kalau okay . aku je tak okay . tak okay ? err , okay je sebenarnya . wink wink (;

i guess , you all read about what happened lately around the world . especially in MALAYSIA . yea , our beloved country . with population more than a million people . so , many bad things happened right ? sometime aku rasa banyak jahat dari baiknya . err , baca paper sampai dah nak naik menyampah dah . manusia ni macam dah nak kembali ke zaman jahiliah kan ? kejam nauzubillah . sebak hati bila baca berita sekrang . itu yang terpampang dalam berita . yang tidak diketahui bagaimana pula ? manusia manusia .

aku tahu aku agak ketinggalan bab bab mcm ni . tapi , tak salah kalau aku kupas balik satu persatu buat renungan kita bersama . yelah , hat FB pun kita boleh share share benda alah ni . jadi , aku nak tahu juga . pandangan korang semua aku rasa aku dah tahu . sekarang tiba masa aku beri pandangan aku pula . boleh bukan ? aku ni , suka budak budak . suka sangat budak budak ! sampai pernah terdetik nak ambil anak angkat sendiri . sebab apa ? entah lah . be around them makes myself calm . with their act , their laugh their smile . perfect ! don't you all feel the same ?

sedangkan nak cubit mereka , aku tak sanggup . lihat diorang kena gigit nyamuk pun dah seksa . kenapa ada yang sanggup berlaku kejam ye ? liwat anak sendiri yang belum habis tempoh pantangnya . bunuh anak sendiri dengan kelar badan dia . tak rasa sakit ke ? tak rasa pedih lihat diorang menangis , meraung . luluh weh hati . diorang demam pun boleh buat orang tak senang duduk , apatah lagi benda kejam yang ibu bapa diorang sendiri buat ?!

aku tak faham lah , ada anak ada cucu didera dera . apa je yang korang dapat ? puas hati ke ? haihhhhh . geramnyaaaaaaa aku ! orang yang nak anak tak dapat anak , korang yang ada anak korang buat macam tuh ? seronok sangat ke ? best eh ? nanti esok lusa boleh buat anak lagi . kan ? untuk pasangan yang berzina tu lah kan , JANGAN BEROMEN KALAU TAKNAK BERTANGGUNGJAWAB ! aku yakin korang tahu dosa pahala . sedangkan berzina tu dah berdosa besar . apatah lagi membunuh ! apa hak korang untuk cabut nyawa budak yang tak bersalah tu ? itu semua sepatutnya kuasa ALLAH S.W.T . bukan korang !

kadang kadang aku rasa patutlah hukuman berlandaskan Islam dijalankan . terutama bagi mereka yang berzina . rejam je sampai mati . senang ! dari hidup buat dosa je memanjang . tak kesian ke weh kat budak budak tuh . korang ingat , KORANG HIDUP ZAMAN JAHILIAH ke ? tanam orang hidup hidup , bakar orang hidup hidup . seronok biarkan syaitan menguasai nafsu korang ? seronok sangat ke ?! JAWABLAH WEH JAWAB ! kadang kadang naik menyampah aku baca berita . setiap hari ada je lah yang kena bunuh , yang kena rogol yang kena rompak yang kena samun . apa dah kurang sangat ke pekerjaan kat dunia ni sampai korang cari kerja yang akhirnya buat korang tersiksa .

percaya tak , sekali dah membunuh kita akan membunuh untuk kali kedua dan seterusnya . apa yang akan jadi kalau ahli keluarga korang sendiri yang kena ? opps aku lupa . MEMANG DAH ADA PUN YANG SANGGUP BUNUH KELUARGA SENDIRI , DARAH DAGING SENDIRI . tak hairan lah kan . manusia manusia . aku tahu aku bukannya orang baik baik . iman pun tak penuh di dada . tapi kita masih ada akal yang waras . petunjuk dariNYA kita boleh mohon . kenapa serah diri korang dan jadi hamba kepada syaitan laknatullah tuh ?

sudahlah . aku bebel kat sini pun , bukannya ada yang tersedar pun . esok keluar lagi berita buang bayi , rogol dan sebagainya . yang peliknya manusia tak pupus pula kan bila dah selalu kena bunuh . agaknya tunggu benda tu jadi kat korang baru korang sedar kot . baru korang ingat ALLAH kot . argh ! malas lah nak taip . sakit hati . bai~ assalamualaikum !

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...