Dear Readers , Welcome To ZieZieQ's Official Blog . Do Respect Me As The Owner . You Follow Me , I Will Follow You Back . Mind Your Manners And Your Words . Thank You And Enjoy Reading

Ikut !

Tuesday, January 8, 2013

kulit muka bermasalah ? ada penyelesaiannya ! #2

assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera .

dalam entry yang lepas , saya ada cerita serba sedikit mengenai pencuci muka yang disediakan oleh Herbalife . kan ? so sekarang kita mahu sambung sedikit cerita entry lepas . seperti semua orang tahu , apalah pencuci muka tanpa toner dan beberapa bahan lain kan ? so kali ni saya nak cerita pasal Toner pulak lah . ada 2 jenis toner yang disediakan oleh Herbalife tapi minggu ni saya akan cerita mengenai Multivitamin Normal to Dry Toner .

cute kan warna dia ? pink gitu~

okay sepanjang penggunaan toner ni lah . saya berani jamin kulit muka saya kurang berminyak . almaklumlah baru sebulan saya guna . toner ni jugak bagus sebab dia memberi kelembapan kepada kulit . jadi kulit takde lah kering . dan berseri seri . fungsi lain toner ini adalah , meningkatkan warna kulit . yelah sebab dia ada Vitamin A , C dan E . semua vitamin yang baik baik untuk kulit . selain itu , kandungan toner ini juga terdiri daripada Panthenol . Panthenol ini adalah satu bentuk vitamin B5 yang bertindak untuk memberi kelembapan kepada kulit . Witch Hazel yang juga terdapat didalam toner ini akan bertindak sebagai penyegar kulit .

jangan risau sebab toner ini bebas - alkohol . diulangi BEBAS - ALKOHOL . jadi , tiada masalah kulit menggelupas atau kulit tersiat . itu sama sekali tidak terjadi . kecuali , kulit kita benar - benar teruk . dan itu bukanlah disebabkan oleh toner ini . biasalah , salin kulit pun akan jadi jugak ? bebas dipakai hari hari siang dan malam . pemakaian toner ini juga terdapat dua cara yang pernah saya gunakan .

cara pertama:
tuang toner di atas kapas khas untuk muka agar memudahkan kita sapu diseluruh muka . pastikan anda sapu diseluruh muka . bagi mereka yang mempunyai hidung yang tidak mancung , pastikan celah celah hidung juga disapu kerana jika tidak , itu akan mengakibatkan pertumbuhan bintik hitam atau putih di celah hidung tersebut . cara pertama ini adalah pantas dan sesuai untuk mereka yang mengejar masa .

cara kedua:
beli satu DIY mask di mana mana Watsons atau Guardian atau mana - mana lah . dia dalam bentuk palet palet leper . kemudian tanggalkan plastik dan letak DIY tu dalam sebuah mangkuk atau bekas . tuangkan toner ini agar mask tersebut kembang . sehingga mencapai jumlah kelembapan yang dikehendaki , buka mask tersebut perlahan - lahan dan letakkan dimuka . mungkin di entry akan datang , saya akan buat tutorial bergambar . letakkan dimuka sekurang - kurang 15minit . ini adalah untuk memberikan kulit muka air yang secukupnya . jika kulit kita terlampau kering , pasti akan ada rasa sedikit pedih kerana toner sedang meresap kedalam kulit :)

saya sendiri telah menggunakannya . gerenti puas hati . saya tak tipu okay :)

nantikan tutorial bergambar saya untuk next entry okay ? peace ~

papai~


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...