Dear Readers , Welcome To ZieZieQ's Official Blog . Do Respect Me As The Owner . You Follow Me , I Will Follow You Back . Mind Your Manners And Your Words . Thank You And Enjoy Reading

Ikut !

Friday, December 30, 2011

take a deep breath . then , release :)

assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera .

sudah sekian lama jari jemari ini tidak menari nari untuk mengupdate satu lagi entry baru .
tapi pada hari ini iaitu jatuh pada hari terakhir 2011 .
kupaksa jari jemari ini menari nari di sini .
oh ingin aku beritahu di sini .
ini bukan satu - satunya blog yang aku ada .
aku ada 3 which one is public like this one .
one is for my words , my works which you can go there by click HERE .
and another one is for my personal life .
*when i say it personal , i really mean it .

congratulation OSBON .
you deserve it :)

terkadang bila kita tanya hati .
apa sebenarnya yang kita rasa .
namun hati sendiri sudah tidak daya untuk menjawab .
barulah kita akan sedar betapa silapnya kita .

terkadang lagi kita terasa .
diri kita seolah bukan sesiapa .
tapi kita alpa dan lupa .
masih ada yang mengharapkan kita .

jangan pernah sekali engkau mengeluh .
jangan pernah sekali engkau menyesal .
setiap keputusan yang kita ambil .
punya cerita dan jalannya sendiri .

penghujung masih sama .
cuma liku yang berbeza .
dugaan tetap menimpa .
jangan lupa pada YANG ESA .

aku bukan nak kata apa lah . tapi ini sedikit peringatan buat teman dan taulan .
JANGAN GUNAKAN NAMA "ISLAM" UNTUK SESUATU YANG DIMURKA OLEH ALLAH S.W.T .
bukan aku nak berlagak baik tapi aku rasa berdosa bila aku mengiakan .
cukup lah kan dosa aku selama ni .

maaf tapi for you all information ,
aku sedang hipokrit sekarang .
jadi maaf .
tapi kata kata aku tak dusta .
aku meluahkan segala apa aku rasa .

hey ,
untuk apa cinta kalau cinta itu cinta basi ?
untuk apa cinta kalau kau hanya hendak memiliki ?
untuk apa cinta kalau cinta itu kau rebut secara kasar ?
untuk apa cinta kalau cinta itu tidak datang dengan sendiri ?

tersenyum lalu menangis .
ketawa lalu tersendu .

ah , ini lah lumrah .
hidup ibarat satu pentas lakonan .
kita lah pelakon kitalah pengarah .
itu lah bezanya cuma .

kau sedar kau baca kata kata aku ini .
apa yang kau rasa ?
megah ? angkuh ?
ah ,
aku selalu rasa seperti mahu berhenti .
berhenti dari tulis menitipkan kata kata yang tidak punya impak .

sudah cukup sampai di sini .
aku hanya ingin tersenyum dengan ikhlas .
izinkan aku :)



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...